Tworzenie animowanej reklamy

Tworzenie animowanej reklamy

Filmy reklamowe mogą być tworzone w stylu tradycyjnym, a także jako animacje reklamowe. W tym drugim przypadku zyskujemy wiele możliwości, które są niedostępne dla klasycznych form przekazu.

Zalety przekazu animowanego

Dzięki zastosowaniu technik animacji, video jest bardziej spektakularne i lepiej zapamiętywane niż zwykła sekwencja video. W jego skrypcie praktycznie nie ma żadnych ograniczeń. Pozwala to zrealizować wszelkie pomysły twórcy reklamy. Reklamy telewizyjne mają swoje ograniczenia, a jednocześnie są kosztowne. Produkcja spotów reklamowych jest dużo tańsza. Nie trzeba szukać aktorów, reżyserów, operatorów, studiów filmowych, wydawać pieniędzy na transport sprzętu itp.

Jak stworzyć reklamę animowaną?

Przede wszystkim musisz wymyślić pomysł na video, na którym zostanie zbudowana fabuła filmu. Krok numer dwa to właściwe profejonalne studio video, które zrealizuje nam reklamę. Musi powstać scenariusz. To ustrukturyzowany tekst, który skutecznie i dokładnie przekaże główne przesłanie firmy do docelowych odbiorców. Jeśli wideo zakłada obecność znaków, najpierw je utwórz. Następnie opracowywane są tło i inne elementy wspierające. Storyboard to opowieść na zdjęciach, rodzaj komiksu z ilustracji ułożonych w porządku chronologicznym. Umożliwia wyświetlanie scen z przyszłego filmu. Reklama to punkt kontaktu między firmą a docelową grupą odbiorców, sposób na przekazanie wiadomości klientowi. Animacja powinna zawierać obrazy i symbole marki, zgodne z tożsamością korporacyjną. Ostatnim elementem jest zastosowanie głosu. Spiker wyjaśnia wydarzenia pokazane na filmie, a także mówi o funkcjach produktu lub usługi.