20 października 2020

Właściwości aplikacji mobilnej

Właściwości aplikacji mobilnej

Czy sklep internetowy musi mieć własną aplikację mobilną? Zdecydowanie tak. Aplikacje dedykowane to dziś must have w przypadku prowadzenia działalności usługowej czy sprzedaży w sieci.

Popularność mobilnych aplikacji e-commerce

Wedle badań 90% czasu użytkownicy urządzeń mobilnych spędzają w aplikacjach, a tylko 10% surfuje po Internecie. 58% właścicieli smartfonów w Stanach Zjednoczonych używa swoich gadżetów do zakupów online, 66% robi to, co tydzień. 4 aplikacje e-commerce są instalowane średnio na amerykańskich smartfonach, a 29% z nich jest używanych tygodniowo do zakupów online. (Raport Google „Jak ludzie robią zakupy na telefonach”). Znaczna większość użytkowników smartfonów woli aplikację mobilną od strony internetowej. W Wielkiej Brytanii 40 z 50 największych sklepów internetowych ma aplikacje mobilne.

Czy sklep internetowy potrzebuje aplikacji mobilnej?

Doświadczenia partnerów zagranicznych pokazują, że oprogramowanie dedykowane jest niezbędne w projektach E-Commerce. Taka aplikacja, oprócz strony mobilnej, to strategia biznesowa korzystna dla obu stron w segmencie e-commerce. Aby zwiększyć sprzedaż, zwiększyć lojalność klientów wobec marki i pozyskać nowych, po prostu nie da się obejść bez aplikacji mobilnej. Wysokie tempo życia sprawia, że użytkownicy są bardzo wymagający pod względem szybkości ładowania witryn i sklepów internetowych na ekranach gadżetów.

Oprogramowanie na zamówienie, czyli aplikacje mobilne ładują się szybciej niż strony mobilne, ponieważ zachowują ustawienia użytkownika i nie wymagają pobierania całej zawartości w przeglądarce. Ich praca jest praktycznie niezależna od szybkości i jakości połączenia internetowego. To dostęp do natywnych funkcji smartfona (kamera wideo, nawigator GPS, funkcja rozpoznawania głosu), interaktywność (integracja z sieciami społecznościowymi) i personalizacja treści, a także łatwość obsługi i lepsze dostosowanie do urządzeń mobilnych.