16 czerwca 2021

Czy przesyłki powinny być monitorowane?

Czy przesyłki powinny być monitorowane?

Jeżeli prowadzisz firmę, a jednym z twoich stałych zadań jest wysyłanie zamówionych towarów, a wysyłka nie odbywa się jedynie na terenie Polski, ważne jest podpisanie odpowiedniej umowy z firmą kurierską, która będzie świadczyła usługi wysyłkowe w kraju i za granicą. Wybierając firmę kurierską, pamiętajmy jak ważne dla nadawcy i odbiorcy jest śledzenie przesyłek zagranicznych i krajowych. Bez tej opcji nie jesteśmy w stanie dowiedzieć się kiedy dana przesyłka dotrze do odbiorcy oraz czy odbędzie się to we wcześniej określonym czasie.

Umowa z firmą kurierską

To ważne, aby firma kurierska podpisała z nami fachową umowę, w której zadeklaruje także monitorowanie przesyłek za pomocą określonego serwisu internetowego. Tylko w takiej sytuacji mamy możliwość sprawdzania na bieżąco gdzie jest nasza przesyłka oraz jak szybko zostanie dostarczona pod wskazany adres bądź do umówionego punktu odbioru.

Jeżeli śledzenie przesyłek międzynarodowych nie będzie możliwe, wielu klientów zrezygnuje z usług naszej firmy. Każdy bowiem ceni sobie czas i możliwość dokładnego zaplanowania określonego dnia czy tygodnia, a odbiór przesyłki także musi zgadzać się ze wcześniejszymi ustaleniami.

Jakość przesyłek monitorowanych

Przesyłki monitorowane to jedno, a ich jakość to kolejna kwestia, która powinna być dla każdej firmy równie istotna. Śledzenie przesyłek powinno odbywać się we wskazanym serwisie i z dokładnością do dnia i godziny oraz miejsca gdzie obecnie dana przesyłka się znajduje. Także punkty przerzutowe, magazyny i punkty postoju powinny zostać oznaczone, aby odbiorca wiedział jak daleko jest jego przesyła i kiedy finalnie trafi pod wskazany adres.