20 kwietnia 2024

Dlaczego potrzebujesz aplikacji?

Dlaczego potrzebujesz aplikacji?

Za główny atut każdej firmy e-commerce uważa się zwykle wysoce zoptymalizowany i dobrze zaprojektowany sklep internetowy. Współcześnie jednak niezwykle ważne jest też oprogramowanie dedykowane.

Przyszłość oprogramowania dedykowanego

W 2016 roku Google opublikował badanie, w którym 58% użytkowników telefonów komórkowych używa smartfonów do monitorowania cen, ofert i rabatów, sprawdzania recenzji, porównywania produktów, a nawet kupowania produktów. Co więcej, 66% tych osób korzystało ze swojego urządzenia przynajmniej raz w tygodniu, aby dokonać zakupu.

Każdy właściciel sklepu internetowego powinien pamiętać, że do sprawdzania dostępnych ofert klienci używają najpierw smartfonów, a dopiero później komputerów stacjonarnych. Jedną z głównych zalet, jaką ma oprogramowanie dedykowane jest ich zdolność do budowania lojalności wobec marki.

Według danych firmy Adobe 67% kupujących online, którzy używają urządzeń mobilnych do robienia zakupów, preferuje aplikacje oferowane przez ich ulubione firmy i marki. Dlatego oprogramowanie dedykowane wzmacnia połączenie między sklepami internetowymi a klientami. Jak nakłonić ludzi do pobrania i zainstalowania aplikacji? Po prostu zaoferuj im ekskluzywne oferty lub ograniczone rabaty, aby zachęcić ich do zainstalowania twojej aplikacji.

Aplikacje ładują treści szybciej

Niewielu właścicieli sklepów internetowych zdaje sobie sprawę, że wolno ładująca się strona internetowa może doprowadzić potencjalnego kupującego do irytacji. Klienci nie lubią powolnych witryn i często odwiedzają innych uczestników rynku ze względu na brak pozytywnego doświadczenia użytkownika. Według danych Kissmetrics, jeśli strona ładuje się dłużej niż 3 sekundy, 40% odwiedzających przejdzie bezpośrednio do innej witryny.

Dlatego zakupy online muszą być wystarczająco szybkie, aby zbudować solidną grupę stałych klientów. To tutaj aplikacje dedykowane mają ogromną przewagę nad stronami internetowymi. Ponieważ oprogramowanie na zamówienie do zakupów online nie potrzebują połączenia internetowego, aby zapewnić użytkownikom podstawowe funkcje, takie jak porównywanie produktów lub sprawdzanie cen, dobrze wykorzystują one pełną wydajność urządzenia.